08 d’abril 2016

TOP 5: Els pre-ajustaments de la meva DSLR


Hola! Avui vinc a explicar-te les 5 opcions que tinc pre-ajustades a la càmera des que disparo amb la meva DSLR (i que gairebé mai canvio). En una altra entrada ja t'explicaré quins són els elements amb els que "jugo" cada vegada que fotografio (i que segur que n'has sentit a parlar, com l'ISO, l'obertura del diafragma i la velocitat d'obturació). Avui, però, em centro en els ajustaments previs que sempre duc predeterminats i que em faciliten fer la foto que realment vull fer.





























1. FORMAT D'IMATGE: RAW (enlloc de JPEG)
És el fomat d'arxiu digital que conté la totalitat de les dades de la imatge tal i com ha estat captada pel sensor digital de la càmera fotogràfica. És a dir, és el format en "cru", sense processar. El format JPEG, en canvi, fa uns ajustaments previs (en balanç de blancs, enfocament, saturació i contrast). La diferència sobretot la trobem en el moment de l'edició, ja que no té res a veure editar una foto en "cru" i decidir tu tots els ajustaments, que editar una foto que ja ha estat elaborada i de la que has perdut informació. L'inconvenient és que la foto en format RAW ocupa molt més espai que en format JPEG.

2. MODE DE DISPARAR: MANUAL (en lloc d'automàtic)
És el mode més creatiu. El mode en que la càmara deixa de prendre decisions per tu i ets tu qui decideixes tots els paràmetres i dius com vols que es faci la fotografia. Impressiona al principi, perquè cal entendre, què significa exposició, ISO, fotòmetre, obertura de diafragma i velocitat d'obturació, i perquè passes una temporada fent fotos borroses de les teves vacances i aniversaris, però després t'obre un món de possibilitats infinites i de creativitat i satisfacció. Te'n parlaré en una altra entrada i ja veuràs que és molt més senzill del que sembla en un principi.

3. BALANÇ DE BLANCS:  AUTOMÀTIC (enlloc de manual o predetermimat)
L'objectiu del balanç de blancs és que el color blanc es vegi realment blanc a la nostra foto. És necessari ajustar-ho bé perquè la llum té un color que tindrà una temperatura o una altra en funció de l'escena que fotografiem (és a dir, serà més càlida o més freda). La temperatura de color és la dominància d'uns colors de l'espectre lumínic sobre els altres, de manera que altera el color blanc cap al vermell o cap al blau en aquest espectre.
Es pot ajustar de forma manual enfocant un objecte blanc i apretant el botó de calibració de blancs, triant en el menú de configuració d'entre les diferents opcions (dia asolellat, dia ennuvolat, llum d'un fluorescent, halògen), o bé deixar-ho en automàtic. Jo ho deixo en automàtic perquè, en general, l'ajust que fa la càmera és prou bo, i si no m'acaba d'agradar el resultat l'acabo d'ajustar durant la postproducció.

4. ENFOCAMENT: AUTOMÀTIC (enlloc de manual)
Moltes vegades es confón l'enfocament automàtic amb el mode de disparar automàtic i no és el mateix.
L'enfocament és la nitidesa amb la que es veu la fotografia i això es pot aconseguir de forma manual girant l'anella d'enfocament de l'objectiu de la càmera o bé de forma automàtica on la pròpia càmara mou les lents de l'interior de la càmara endavant i enrera fins a tenir l'objecte que estem fotografiant enfocat. En el mode automàtic s'apreta el disparador fins a la meitat i s'espera a que la càmera t'avisi de forma visual o sonora que ja ha enfocat.

5. MODE DE ZONA AF PUNT ÚNIC (enlloc de dinàmic, automàtic, o 3D)
Quan s'utilitza l'enfocament automàtic, la càmara et dona la possibilitat d'indicar la zona de la imatge que vols que sobretot quedi enfocaca a través d'uns punts d'enfocament.  Dins d'aquestes possibilitats, a mi m'encanta la del punt únic, perquè  és la manera en que es pot definir de forma més precisa el lloc que vols que surti enfocat. Per exemple, en un retrat, sempre situo el punt d'enfocament en els ulls.

Espero que t'hagi ajudat!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

designed with love by lacapsadegaletes