24 d’octubre 2014

En quin projecte estic liada: Week in the life

El coneixeu?

El week in the life és un projecte d'scrapbook que va idear l'Ali Edwards l'any 2005 i té per objectiu documentar una setmana de la teva vida, dia a dia, mitjançant fotos i paraules.
El que m'atrau és la idea nuclear del projecte que és capturar la vida tal com la vius ara, amb les rutines que segueixes, el que vesteixes, el que menges, el que penses i el que t'agrada fer. Perquè els dies i els anys passen molt ràpid i les rutines d'avui no seran les d'aquí 2, 5, 10 o 20 anys.
Des del seu inici, l'Ali va animar a les aficionades de l'scrap a fer-lo i, a més, a fer-lo durant la mateixa setmana que ella. Així que, cada any, l'Ali, uns mesos abans, anuncia al seu bloc les dates en les que el durà a terme, i les setmanes prèvies explica el procés que seguirà i els materials que utilitzarà, i també posa en venda material d'scrap tant tradicional com digital per qui el vulgui fer exactament com ella (tot i que no és necessari). I durant la setmana en sí, cada dia penja al seu bloc el que ha documentat el dia anterior.
Aquest any el week in the life es farà la setmana del 27 d'octubre al 2 de novembre (sí, comença dilluns!) i m'he animat a provar de fer-ho!... tot i que he simplificat al màxim el procés.
I m'ho he posat fàcil perquè el meu repte, ara, en realitat, és començar a aprendre a capturar la vida real, tal com és, amb les presses i el desordre, amb la llum natural i amb l'artificial, amb les celebracions grans i amb els detalls que semblen insignificants i amb els moments alegres i divertits però també amb els moments tristos i les decepcions. I aquesta idea de documentar així que m'agrada molt, em costa encara molt més.


El material que utilitzaré serà aquest:
- Un àlbum de 3 anelles
- 9 protectors de pàgina
- 8 cartulines blanques
- Els fulls de documentació dissenyats per l'Ali i que pots descarregar-te gratuitament aquí.
- Les plantilles per a photoshop dissenyades per l'Ali especialment per a aquest projecte i que pots comprar aquí.

El disseny serà aquest:
Únicament faré dues pagines vista per dia utilitzant les plantilles dissenyades per l'Ali. En la primera hi haurà el dia de la setmana amb una foto gran i en l'altre un collage de fotos i textos (en funció de les fotos que hagi fet i el que vulgui explicar, triaré d'entre els diferents dissenys aquell que s'ajusti més).
També dissenyaré una portada i una contraportada. I en l'últim protector de pàgina posaré els fulls de documentació.

I el pla serà aquest:
La setmana del 27 d'octubre al 2 de novembre serà únicament per a documentar el dia a dia, és a dir, per a fer fotos, i escriure per la nit als fulls de documentació.
La setmana següent serà per muntar l'àlbum, és a dir, dissenyar les pàgines amb la tria final de textos i fotos i, finalment, imprimir-ho tot.

I de moment, això és tot el que us volia explicar avui. Coneixieu el projecte? Us agrada la idea de documentar el vostre dia a dia? Jo ja us aniré explicant si m'en surto! De moment...us animo a passar pel bloc de l'Ali Edwards, si no la coneixieu, i descobrir l'scrap que a mi més m'agrada!

Fins aviat!





4 comentaris:

  1. Quina idea més bonica!! No coneixia l'Ali ni la iniciativa... per la setmana vinent no arribo però m'ho pensaré per l'any vinent! Explicaràs com ha anat l'experiència? 1petó!

    ResponElimina
  2. Jo, com l'Anna, potser ho provo l'any vinent. Si ho intentés fer ara, a les fotos només hi sortiria el desordre del meu taller!
    Em sembla un projecte molt interessant, sobretot per poder anar veient i comparant com canvia la nostra vida amb els anys!!
    Petonets!! I ànims Estel! Tu pots!

    ResponElimina
  3. Uauuu Estel! sembla molt interessant! Va animus!!! ja tinc ganes de veure el resultat... que segur que serà preciós! ; - ) un petó gran! M

    ResponElimina
  4. No coineixia aquesta iniciativa: és molt txula. Em recorda aquesta gent que es fa una foto en el mateix lloc el mateix dia de l'any, és una cosa que m'agrada molt. Molts ànims amb el projecte!

    Ptns

    RoSeR

    ResponElimina

designed with love by lacapsadegaletes