04 de juny 2014

El meu project life particular


El "project life" és un projecte d'scrapbook que va idear la Becky Higgins per a documentar el dia a dia de forma senzilla amb fotos, textos, retalls i records. El format és en forma d'àlbum apaïsat, amb anelles, que conté fundes transparents amb butxaquetes de diferents tamanys on s'hi col.loquen les fotos i les targetes on s'escriuen els textos. Inicialment només hi havia  targetes amb els dissenys de la Becky Higgins però amb el temps moltes dissenyadores n'han fet els seus propis i ara hi ha molts dissenys diferents per escollir. També hi ha la versió digital i la híbrida (que combina els elements d'scrap tradicional amb altres elements fets amb l'ordinador).
És un projecte que m'encanta i que he intentat iniciar en diverses ocasions tant en format tradicional com digital. De fet, quan va nèixer el Roc, em vaig comprar el primer kit de la Becky Higgins per internet, quan encara no es comercialitzava a Espanya, però mai he aconseguit fer-ne un mes sencer perquè és un projecte que requereix ser molt constant i tenir temps per a fer fotos cada dia, imprimir-les i escriure la història.


Tot i això, com m'atrau molt la idea de documentar el dia a dia, fa temps que li dono voltes a com podria fer "el meu project life particular", tenint clar que la premisa bàsica ha de ser que sigui realment FACTIBLE.
I, com, a més, a principis d'any em vaig posar el repte de fer un projecte fotogràfic anual, des del mes de gener he anat assajant amb diferents formats (tradicional vs digital, setmanal vs mensual, amb fotos verticals vs horitzontals, amb fotos de la càmera rèflex vs fotos del mòbil, amb text a cada foto vs un resum general...) i, tot i que m'ha costat molt haver de fer algunes renúncies, crec que finalment he arribat a una opció que espero poder fer, com a mínim, fins a final d'any.


El "meu project life particular" d'aquest 2014, doncs, constarà de 12 pàgines apaïsades, una per cada mes, dividides en dues zones. En la zona de l'esquerra hi haurà 9 fotos quadrades, representatives del mes, fetes tant amb la càmera rèflex com amb el mòbil (i, fins i tot, aquest format em permetrà utilitzar les fotos que hagi penjat a instagram i així també em facilito la feina). La zona dreta de la pàgina portarà el títol del mes i un resum de les coses que m'agradarà recordar.
Per tant, serà un project life digital, mensual, amb 9 fotos i un resum final. Tot i que he de confessar que m'hauré de treure el delit de fer scrap tradicional d'alguna altra manera ;).

I vosaltres, coneixieu el "Project Life"? L'heu intentat fer alguna vegada? Com ho heu aconseguit? Us organitzeu d'alguna manera especial? M'encantarà conèixer la vostra experiència!





6 comentaris:

  1. Ostres! Desconeixia això del "Project Life" i m'encanta la iniciativa! Encara que crec que per a mi seria impossible portar-ho al día (o al mes ;D). Però prenc nota, perquè la idea m'agrada i... li aniré donant voltes ;D
    Moltes gràcies per donar-m'ho a conèixer, Estel!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah!Doncs genial! Si tens alguna idea sóc tota orelles!Petonets!

      Elimina
  2. Jo havia sentit a parlar del Project Life però em sembla una feina(da) molt díficil de portar al dia si treballes (i si a més tens nens, encara més!). Em sembla que la teva solució és molt encertada i ajustada als nostres temps :)

    Esperaré ansiosa els teus Projects Lifes mensuals! :D

    Petonets!

    RoSeR

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, tens tota la raó! És molta feina! A veure si d'aquesta manera ho puc acabar! Gràcies Roser!

      Elimina
  3. Ja fa temps que he sentit a parlar del Project Life. De fet, com que les targetes de la Becky Higgins són precioses, tot i no decidir-me a iniciar-lo, vaig tenir la gran "necessitat" de comprar una versió reduïda del kit. Les aprofito per complementar alguns àlbums d'scrapbooking manuals. M'agrada posar-les dins de butxaques que faig amb les fotos o amb papers coordinats, afegir-ne alguna petita peça de fusta, un eyelet i corda fina... És un no parar! M'ha agradat molt la teva proposta de projecte fotogràfic mes a mes. Una abraçada! Fins aviat, Estel!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, de vegades, tenim "necessitats" les crafters, i no hi podem fer res!!!Ja, ja, ja! Segur que et queden preciosos aquests àlbums!Petonets guapa!

      Elimina

designed with love by lacapsadegaletes