29 de maig 2014

DIY Pinyata

En uns dies farem la (segona) celebració dels 4 anys del Roc. Sí, aquella que teniem pendent per quan fes millor temps, ho recordeu? Doncs aquesta vegada, en lloc d'estables i cavalls o de fer una festa temàtica com l'any passat, em feia  gràcia fer els jocs de cucanya de tota la vida (afaitar globus, buscar sugus en plats de farina i aigua, curses de sacs...) però, com encara són una mica petits per "fer trencar l'olla" (de fang) vaig deicidir fer una pinyata (amb cartó), que em semblava més inofensiva...
I de pas, he fet el tutorial per si algun dia en voleu fer una.


Material que necessiteu:
- Llapis
- Cartró
- "Cutter"
- Cinta de pintor
- Paper crespó de colors
- Tisores
- Adhesiu de barra
- Corda

Procediment a seguir:
1. Dibuixa en un cartró la forma de la pinyata. Jo prèviament vaig imprimir el número 4 en un foli i després el vaig dibuixar al cartró a escala 1:4.
2. Talla la forma amb l'ajuda d'un "cutter" i després utilitza-la com a plantilla per al segon cartró. Talla la forma del segon cartró.
3 i 4. Per fer els laterals, talla tires de cartró de 10 cm d'amplada i uneix-les amb cinta de pintor a la part del davant i del darrera de la pinyata.
5. Talla tires de paper crespó d'uns 18 cm d'amplada i doblega-les dues vegades obtenint així una tira triple de 6 cm. Talla serrells a tots dos costats deixant un espai al mig i després torna a doblegar per l'espai central.
6. Enganxa amb adhesiu de barra les tires de paper crespó a la pinyata, començant per baix i fins a cobrir-la tota. Abans d'acabar, però, fes dos forats al lateral de la pinyata i passa-hi una corda per a poder-la  penjar.

Espero que us hagi agradat!

Jo vaig treure el tutorial d'aquí.

10 comentaris:

  1. Estel!!! Quina pinyata més bonica i original!! Segur q en Roc al.lucinarà! Merci pel tuto bonica! Una abraçada i bon cap de setmana! Muua M

    ResponElimina
  2. Ei ha quedat xulíssima!! s'ho passaran pipa!! que vagi bé la festa
    Petons

    ResponElimina
  3. Ostres Estel! Què xula t'ha quedat la pinyata! No et fa pena trencar-la? :(

    Per cert! M'has fet ballar el cap i buscar: no sabia què era el paper crespó, i resulta que és el que jo al cole li deia paper Pinotxo! Avui ja he après una cosa nova, ja me'n puc anar a dormir :) Jeje

    Petons i que vagi bé la festa (si encara no l'has celebrat),. Hi haurà post de la festa, no?

    RoSeR

    Petons!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí!És el paper pinotxo de tota la vida! Ja,ja,ja! Un petó gran guapa!

      Elimina
  4. Que bonica t'ha quedat!!! Sembla fàcil de fer. Jajaja!!!. El Roc estarà molt content el dia de la seva festa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fàcil és, però també molt ENTRETINGUDA!!!Ja,ja,ja! Molts petons!;)

      Elimina
  5. És preciosa Estel! Però quina feinada (sobretot amb el tema de tallar el sarrellet ^0^! i perquè després te la destrossin a cops de pal! Quina pena!
    Per cert, jo també era de paper pinotxo! ;D
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, el tema "serrellet" té una mica de "tela" però tot sigui perquè s'ho passin bé i descarreguin adrenalina! Ja,ja,ja!

      Elimina

designed with love by lacapsadegaletes